3.3.10

Amatörkonstnär

Jag har börjat måla tavlor. Och det är alldeles fantastiskt underbart roligt! Jag har köpt stora dukar och bara kör på med färg och målar med liv o lust. Jag känner hur våren spritter i kroppen, hur skönt det är att ha tagit beslut med jobbet, att få gå hem i tid och bara tänka på att vara kreativ.
Så i påsk blir det vernissage! Jag låter skylten vara kvar vid vägen - så folk kan köra ner till Galleri Vadlängan ännu en gång och få se på konst!
Förra veckan damp jag ner i en dipp, tavlorna blev inte bra och jag tänkte; Vad är det jag har gett mig in på? Men sen kom jag på att alla konstnärer måste gå genom samma då och då, och jag kände mig på nytt som en riktig konstnär. :-)
Så nu ska jag bara genomlida denna dagen också på jobbet, sen får jag krypa in i min alldeles egna bubbla igen.

Inga kommentarer: